ASLA Information 32:1–33:2
Läs ASLA Information 32:1–33:2 här.
Äldre årgångar
Nummer | Innehåll |
ASLA Information 17:2 | med aktuellt om forskning och utvecklingsarbete i Lund. Uppsala 1991. |
ASLA Information 18:2 | med aktuellt om forskning och utvecklingsarbete i Göteborg. Uppsala 1992. |
ASLA Information 19:2 | med aktuellt om forskning och utvecklingsarbete i Umeå. Uppsala 1993. |
ASLA Information 20:3 | med aktuellt om forskning och utvecklingsarbete i Karlstad. Uppsala 1994. |
ASLA Information 21:3 | med aktuellt om forskning och utvecklingsarbete i Linköping. Uppsala 1995. |
ASLA Information 22:3 | med aktuellt om forskning och utvecklingsarbete i Stockholm. Uppsala 1996. |
ASLA Information 24:1 | med aktuellt om forskning och utvecklingsarbete inom området datorlingvistik. Uppsala 1998. |
ASLA Information 24:2 | med aktuellt om forskning och utvecklingsarbete i Växjö. Uppsala 1998. |
ASLA Information 25:2 | med aktuellt om forskning och utvecklingsarbete i Uppsala. Uppsala 1998. |
ASLA Information 26:2 | Denna – den här – den där. Om demonstrativer i tvärspråklig belysning. Uppsala 2000. |
ASLA Information 27:2 | med aktuellt om forskning och utvecklingsarbete i Lund. Uppsala 2001. |
ASLA Information 28:1 | med aktuellt om Språkforskningsinstitutet i Rinkeby. Uppsala 2002. |
ASLA Information 28:2 | med aktuellt om forskning och utvecklingsarbete i Göteborg. Stockholm 2002. |
ASLA Information 29:1 (Pdf) | med presentation av tillämpat språkvetenskapliga utbildningar i Stockholm och på Södertörn. Stockholm 2003. |
ASLA Information 29:2 | med aktuellt om forskning och utvecklingsarbete vid Inst. f. litteraturvetenskap och nordiska språk i Umeå. Stockholm 2003. |
ASLA Information 30:1-2 | med aktuellt om Tisus, testning av språkfärdighet i svenska för högskolestudier. Stockholm 2004. |
ASLA Information 31:1 (pdf) | med presentation av forskning och utbildning vid TÖI, Stockholms universitet. Stockholm 2005. |
ASLA Information 31:2 | med presentation av forskning och utbildning vid Finskt språk- och kulturcentrum, Mälardalens högskola. Stockholm 2005. |